Kryp!!

Vad i hela friden är det för kryp som invaderat?
Det går ju inte att vara utomhus ens, åtminstone inte i vår trädgård!
Ser ut som rapsbaggar fast större. 
Blä, hela uterumsfönstret är fullt och det bara svismar av sådana utanför!

Jag tänkte bara ta en snabb runda ut och vattna i rabatten när jag kom hem från min promenad men någon (jag säger inte vem men det var inte jag) hade bara knölat ihop slangen så den blev vriden femtioelva gånger innan jag äntligen kom fram till rabatten med den och då hade jag lyckats spruta ner både uterum & grill i mina försök att räta ut slangen med en arm och hålla i sprutan med en. 
I alla fall, jag blev helt svart av baggar på den stunden. 

Jag har åtminstone fått planterat lite blommor idag trots invasion. 



Kommentarer
Postat av: Johanna Magnussons

Hej!
Det är alldeles rätt, det är någon typ av rappsbaggar. Dom har pratat om dom hela tiden i dag på radion. En uteservering i Helsingborg hade fått stänga igår på grund av invasion av dem. Så du är inte ensam ;) Kram

Svar: Usch! Ja, då får man väl dammsuga upp alla lik i uterummet nu och hoppas de håller sig väck idag!
Lina

2014-07-23 @ 00:43:03
URL: http://floristenjohanna.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Vackra blommor:)

2014-07-23 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0