Donera mera

Idag fick jag äntligen tummarna loss och gick in och anmälde i donationsregistret att jag var villig att donera mina organ både till transplantation och medicinska ändamål. 

Medicinska ändamål är viktigt för att kunna komma vidare med forskning för att bota & förhindra sjukdomar. Som bland annat diabetes, så det är klart jag vill hjälpa till med det. 

Vad har man för nytta av sina organ när man inte finns längre liksom...?

Jag har inte nytta av vissa av dem nu heller. Typ bukspottskörteln. Den är kass. 



Sportmagväska

Magväskor är ju normalt ganska fult men väldans praktiskt. 
Framförallt när man ska ut och träna/springa/gå och behöver ha saker med sig men inte har några fickor. 
Denna hittade jag på H&M. (Som för övrigt har massa snygga träningskläder numera)

Den är helt platt så den syns knappt. Hyfsat fin med rosa detaljer. Och endast kardborr att fästa ihop med istället för en klumpig plastclips.
Går väl inte ner jättemycket i den, men i mitt fall en insulinpump. 
I andras fall kanske en mobil och nycklar. 

Varmt!

Jomen 20 grader när man cyklar till jobb halv åtta är ju inte dumt. 
27 grader inne på kontoret är däremot inte så skönt!!
Svettig är ordet!!


Jag måste säga att min lårväska och AnnaPS-trosorna har varit guld i sommar!!
Så varmt som det varit har det varit mest kjol & klänningar för hela slanten och då funkar det perfekt med en av dessa attiraljer beroende på kjolens längd...

Pumpen syns inte (men finns förståss :))




Slut på semestern :(

Jobbdags igen imorgon. Suck, suck & suck!!
Positivt är det i alla fall att kontoret är stängt så jag kan bestämma mina egna tider. 

Sista dagarna på semestern har det varit mycket grillande & umgänge. Trevligt!

Idag var vi på Hörte Brygga med mina föräldrar. Trevligt ställe!



Kryp!!

Vad i hela friden är det för kryp som invaderat?
Det går ju inte att vara utomhus ens, åtminstone inte i vår trädgård!
Ser ut som rapsbaggar fast större. 
Blä, hela uterumsfönstret är fullt och det bara svismar av sådana utanför!

Jag tänkte bara ta en snabb runda ut och vattna i rabatten när jag kom hem från min promenad men någon (jag säger inte vem men det var inte jag) hade bara knölat ihop slangen så den blev vriden femtioelva gånger innan jag äntligen kom fram till rabatten med den och då hade jag lyckats spruta ner både uterum & grill i mina försök att räta ut slangen med en arm och hålla i sprutan med en. 
I alla fall, jag blev helt svart av baggar på den stunden. 

Jag har åtminstone fått planterat lite blommor idag trots invasion. 



Sommar!

Det är inte klokt vilken sommar vi har här nu!
Igår var vi ute och åt med min bror och sambo på Gränden i Malmö, som är en restaurang på en jättemysig innergård. 

När vi kom hem vid halv nio var det fortfarande ljust som mitt på dagen och så varmt så man kunde ha shorts och T-shirt. 

I morse var jag uppe och hängde upp tvätt på torkvindan klockan åtta och samma sak då. Så varmt!

Mitt på dan är det för bra med morgon och kväll - så skönt!

Ms Idaho

Ser ni pumpen? Häftigt!






Hejdå Rådmannen!

Igår var det Moving Day (på årets varmaste dag) så nu bor vi i hus.
Det känns helskumt. Vi springer runt som yra höns och är av med både varann och alla möjliga saker. 
Men det blir säkerligen bättre när vi väl kommer iordning!
Är man van vid två rum och kök är ett hus stor skillnad. 

Idag var vi i lägenheten och frostade av frysen och sa hejdå. Vemodigt. 
Sista flukten från balkongen

Sista natten i lägenheten

Såhär bor vi nu

Spartanskt. 

Vi flyttade sängstommen idag och skruvade ihop den i huset så den står redo. 
Det var vääääldigt varmt för att flytta!
Tur vi ska starta tidigt imorgon så det förhoppningsvis inte är såååå varmt!

Idag var vi i Malmö och testade en bil. Samma bil som blev såld igår. Nummer två av dem. 
För de hade ändå inte köpt den. Trodde vi. I två timmar. Tills säljaren ringde och sa "Oj, någon annan hade sålt den..."  
Vi blev alltså snuvade på samma bil två gånger. Not meant to be!

När vi ändå var i Malmö passade vi på att köra ner till Västra hamnen för lunch. Där var väldigt behagligt med vindar som fläktade!

Nu är det dags för sista middagen på balkongen. 
Undras vem måsen attackerar idag?
Igår var det en katt och i morse var det en kille som klippte gräset. 
Fördelen med balkong - gratis underhållning! :D

Fix & Ystad

Denna semestern är crejzi. Vi har alltså ställt klockan VARJE morgon. På senast åtta. De senaste dagarna till och med på tjugo över sju. 
Upp och äter gofrukost på balkongen. Och sen packa, bär ner, kör, packa upp, ärenden osv. 
And we like it :)
Man får så mycket gjort!! Plus att mornarna är för himla sköna på sommaren!

Idag körde vi en runda med saker sen körde vi och testade en bil. 
Fick för oss att köra till Ystad så det gjorde vi. 


Åt lunch på Bryggeriet. 
Där var matmarknad i stan. Vi strosade runt lite.


Testade en till bil. 
Kom fram till att vi skulle satsa på den vi först testade så vi körde hem igen och direkt till bilhandlaren. 

Bilen såld. Bad luck. Säljaren hittade en exakt likadan i Malmö som vi kunde testa imorgon. 
Ringde en halvtimme senare. 
Denna bilen också såld. Suck igen. 
Jaja, vi har den gamla SAABen nu så ingen brådska. 

Nu har vi packat ner i princip ALLT i lägenheten. Endast de saker kvar vi behöver använda imorgon. 
Här ekar i vissa rum. 

Lite separationsångest. Inte lika farlig som när jag flyttade hit från Gamla Torg. Men ändå lite :)


Tips på kvarg

Godmorgon!
Det fina vädret har försvunnit för tillfället. Det regnar & blåser, precis som det gjorde största delen av dan igår. Hoppas solen kommer tillbaks sen i veckan. 

Idag ska vi köra och hämta en annan bil vi ska låna för mina däck fick veta på servicen att de var blankslitna.
Eftersom vi funderat på att köpa ny bil i år ändå (framförallt sedan servicemannen sa att min egentligen behövde en reparation för 20 000) vill vi inte lägga massa pengar på nya däck så vi lånar fars gamla bil istället. 
Så den ska hämtas, tvättas, tankas & besiktigas. 

Har ni sett de nya sockerfria kvargen? Lindahls - finns i tre smaker. 
Samma kh-mängd som i ej smaksatt kvarg. Där är sötningsmedel i förstås.
Goda. 



Pelargoner

Idag har det tvättats fönster och planterats pelargoner i balkonglådorna medans far dragit el. 

Vi hade tänkt grilla i huset ikväll och hade förberett både kött i marinad och potatissallad men det fina vädret försvann så vi får väl steka köttet istället.
Dumt för kall potatissallad är ju toppen till grillat och som utomhusmat men annars äter jag hellre nåt varmt.
Men det får väl gå för denna gången :)

Fredag & semester - dubbelt bra!

Idag har varit lyxdag!
Blev bjudna på frukost på stan och därefter lunch hemma hos mor (salt sill - mums!)

Lite ärenden emellan men därutöver bara slapp med bok på balkongen och lite sådär. 

Igår var det grill i kolonin. Härligt!
Och innan dess konstutställning i Falsterbo. 

Härliga sommar!



Jag mår illa



Vaknade på 14.8. Trots bra värde igår kväll. 
Efter jag bytt nål i förrgår blev det bra igen men igår började det dryga sig igen. 
Frågan är om nålen måste bytas varje dag i denna värmen...?
Lite enerverande med detta. 
Jag har bytt nål igen i morse. Tagit korrdos nr 2 för dagen nyss och höjt basalen med 10% hela förmiddagen. 
Jag har semester men det har tydligen inte diabetesen :(

Bra avslut på dagen!



Dejt på Märtas by the sea i Höllviken. 
Supergott!! 

Slappdag

Jisses, vad varmt det är idag!
Det är omöjligt att vara i solen!
Vi spenderar dagen i huset men med slapp och småpill idag eftersom vi blev färdiga med alla väggarna igår. 



Det var våra fondväggar som var sista projektet. 
Nu kommer vi inte längre för all täckpapp måste ligga kvar eftersom elektrikern (far :)) kommer till helgen och fixar elen så den blir jordad. 

Vi var nere i stan före vi cyklade hit och köpte pastasallad som vi ska ha till lunch nu. 
Stan är superskön kl 10 på förmiddagen i detta vädret.  
Lite folk, fläktar skönt. Så somrigt liksom :)

Det är så skönt att kunna cykla ner i bara kjol & linne. Himla behagligt :)

Men för i *******

Vaknade nyss på 14.8. Fasiken vad arg jag blir!
Mitt lägsta värde igår var 10.8 efter maten. Två timmar senare hade det höjts till 13.3 före läggdags. Utan anledning. 
Tog mer insulin. Men vaknade ju nu på ännu sämre värde. 
Hela dan igår var likadan med bara skitvärden!
Nu har jag bytt setet, tagit mer insulin och höjt basalen under förmiddagen. 
Hoppas det kan gå ner nu! 

Det var alltså inte bara glassens fel, mitt toppvärde då på eftermiddagen, för hela dan var sunk både före och efter. 



Glass & slapp

Idag har varit en slappardag. 
Vi väntar på tapeterna som är det sista vi har kvar innan vi kan börja få ordning & reda. Imorgon ska den ena upp och vi hoppas på att den andra kommer också då så vi får upp den också. 

Idag har varit åska & lite regn men ändå supervarmt. 
Vi körde ut till Beddingeglassen på eftermiddagen. 
Det sotar jag för nu med ett värde på 17 :(
Deras glassar är bäst, det är Otto-glass. Med hemmagjorda strutar. 
Jag tar alltid bägare annars pga kolhydraterna men just här måste jag ta strut för de är så himla goda. 

Kulorna är megastora också

Jag har haft kassa värden sen i fredags. Mitt nuvarande är ju pga glassen men de andra har varit ganska oförtjänta. 
Hoppas denna veckan blir bättre. Det blir iaf inga mer godsaker de närmsta dagarna. 



Semestervecka 1

Den har flugit iväg. 
Eller det har ju inte varit en hel vecka. Måndag & torsdag jobbade jag.
Övrig tid har jag jobbat i huset.


Det är faktiskt roligare än jag väntat mig. 
Vi gör det ju åt oss själv. 
En bra bit har vi kommit också.
Två rum är helt klara - i och för sig de enklaste för det var bara målning men ändå. 

Har lite problem med att jag blir låg flera gånger om dan.
Vet inte om det beror på att jag är igång mer fysiskt än på jobb men vet inte riktigt vilka tider och hur mycket jag ska ändra basalen för att få styr på det...

RSS 2.0