Mumsig lasagne

Idag gjorde vi ett nytt recept - något som hette lchf-lasagne, som jag tyckte hade jättegod smak. Man kan enkelt göra den inte-lchf genom att ersätta zucchinin med lasagneplattor, vilket vi antagligen kommer göra nästa gång eftersom Mattias inte är så förtjust i zucchini. 

Här kommer receptet:

500g köttfärs
1 pkt krossade tomater
1 rödlök
1 klyfta vitlök
1-2 tsk sambal oelek
2 dl créme fraiche
1 paket créme bonjour vitlök
1-2 tärningar kött- eller grönsaksbuljong
2 st zucchini
150g riven ost
Chilipulver
Svartpeppar

Hacka rödlök & vitlök och stek. Bryn köttfärsen och blanda med löken. Häll över krossade tomater och sambal oelek. 
Smula över buljongtärningarna och koka upp. Tillsätt créme fraiche och  créme bonjour. Smaka av med kryddor och låt puttra 10 min. 
Hyvla zucchinin på längden med osthyvel. Lägg ett lager av skivorna i en smord ugnsfast form. Lägg över köttfärslåda och varva sedan detta med varann. Sluta med köttfärs överst och strö över ost. 
Grädda i 225 grader i 20-25 min. 

Ät med god sallad till :)

Och sen ett tips:


Denna fick Mattias i julklapp av jobb och jag tycker den är fruktansvärt god på sallad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0