Granola

Igår gjorde jag egen Granola. Exempelvis START är ju en form av Granola men där är så mycket socker i de flesta man köper så det är nyttigare att göra egen. 
Förutom att jag råkade bränna den lite i ugnen så blev den toppengod!

Åt den i morse med naturell youghurt med vaniljextrakt i och toppade med torkade tranbär. Mums!

Recept:

6 dl fiberhavregryn
1 dl hackade nötter (jag hade sötmandel)
1 dl solrosfrön
1 dl linfrön
1,5 msk kanel
1,5 msk kardemumma
1 tsk vaniljsocker
2 dl vatten
2 msk honung
3 msk rapsolja

Rör ihop allt det torra. Blanda det flytande och häll över. Rör runt så det blir "smuligt". 

In i ugnen på 175 grader i 50 min. Rör om var 10e minut. 



Kommentarer
Postat av: fanny

detta ska jag göra!

Svar: Gör det! Du som gillar kokos kan ju lägga till flagad sådan. Det var det i receptet!
Lina

2014-01-20 @ 13:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0