Höstrusk

Vilket ruggigt väder idag! Riktigt höstväder! Men det är mysigt det också. Ska ändå ta mig ut en runda i regnet för stegräknare med kontorsjobb är inte funktionellt. Igår hade jag inte möjlighet att gå en promenad, eftersom hela kvällen spenderades på grannens soffa med kaffekoppen i högsta hugg (samt äpplepaj i magen och alldeles för högt sockervärde vid läggdags), och då fick jag bara ihop 5000 steg. Under all kritik!

Det som ska bli skönt i höst är att komma igång med träningen igen. Jag har ändå hållit i det ganska okej under sommaren med egna gympass och sådär men nu sista veckan har jag varit halvförkyld och avslagen så det har inte blivit något alls och det är trist. I höst blir det tillbaka till de vanliga tre passen i veckan. Hoppas bara jag för fnurr på hur träning funkar med pump snabbt så jag slipper krångla med det. 

Ser verkligen fram emot pumpen nu även om mina gamla bekymmer: var ska jag ha den? Den kommer vara i vägen! Jag kommer trassla in mig..., finns kvar. Jag tror jag kommer kunna sänka mitt hba1c ännu mer förhoppningsvis, då jag nu är rätt dålig på att korrigera värdena emellan maten eftersom jag inte pallar sticka mig och "jag är ju ändå bara halvhög fram tills middagen om två timmar". Mycket smidigare med ett pumptryck :)

Men det är i höst det och med höst menar jag oktober för september är ju resemånad i år igen :)

Höstbild :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0