Fotboll & skoskav

Igår var vi på Europaleauge-match mellan Lazio - Legia Warsawa. Nä, jag gillar inte fotboll. Sjukt tråkig sport. Men jag såg iaf det enda målet :) 
Det roligaste på matchen var att de har en falk (eller annan stor fågel) som maskot som flög runt innan start och hade sig. Där var ett himla liv iaf också så stämningen kan man inte anmärka på!

Idag har vi skoskav så det har blivit en lugn dag men strosande i stan, öl & glass. 
Italiensk glass är det bästa! Jag har ätit en klockan-tre-glass varje dag och skippat efterrätten på kvällen istället. Detta för att jag ger rätt insulin till sötsaker för det mesta men när jag inte är aktiv efteråt sticker värdena iväg, alltså på natten, därför äter jag kl tre och har inga problem av det, smart va? ;)

Dagen idag började ändå inte bra. Igår före matchen hade jag 5.3 efter pastamiddagen. Perfekt, Lina glad.  Efter hemkomst, då vi även gått 20 min, låg jag på 12. Helt oförklarligt. Tog inget extra insulin för det var ju inte såååå högt och brukar gå ner av sig själv under natten men nejnej, vaknade på 11.3. 
Det är inte kul när diabetesen spelar mig ett spratt!
Resten av dan har iaf varit bra :) (knackknack, så jag inte jinxar det igen ;))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0