Linas boktips :)

Jag läser ju alltid supermycket och igår läste jag ut, vad som nog blir, årets bästa bok i mitt "bokstall" - Livet efter dig
Har du inte läst den? LÄS DEN! Superbra!
Hösten är perfekt för läsning. Tända ljus och krypa upp i soffan med en bra bok är något av det bästa med årstiden. 

Därför kommer här fler tips från årets alster :)

- Ken Follett har skrivit en trilogi, varav två släppts hittills, om världskrigen. Nr ett om första och nr två om andra. Familjer i olika länder är inblandade och det handlar om deras livsöden sammanflätat med historia. De är tjocka som sjutton de där böckerna, men väldans bra! Jag gillar när där är lite verklighet i det hela också. 

- Jag har läst två böcker av Elisabeth Nemert i år - Röd måne och Ödets hav. Båda handlar om kvinnoöden i Sverige på 1600- resp. 1300-talet. 

- Lucy Dillon skriver jättemysiga böcker. Typ chicklit. Ofta om nån tjej som blivit änka, dumpad etc och startar om genom att hitta på något nytt i en ny stad. Jag tror hundstall & bokhandel är det som gäller i två av böckerna i alla fall. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0