Tandem-problem

Jag har ett sånt I-landsproblem nuförtiden. Varenda gång jag kommer hem från jobb blir jag arg en stund i källaren.
Någon har nämligen SNOTT min cykelplats! Jag hade THE ONE ultimata cykelplatsen precis innanför dörren, superbra då jag använder cykeln varje dag. Man kommer åt den direkt och ingen står ivägen för där är bara plats till en cykel. (Jag är mycket väl medveten om att jag antagligen snodde den från någon då jag flyttade hit men så konsekvent är jag att jag bryr mig inte om det.)
Men det störiga är att den som snott den är en TANDEM-cykel. Varför behöver en tandem stå på mest tillgängliga platsen? Det är inte som att man tar den till jobbet liksom! "Då släpper jag dig här älskling så fortsätter jag ensam på denna tre meter långa cykeln".
Så den mest oanvändbara cykeln i världen står på den mest tillgängliga platsen medan MIN (alltså den MEST ANVÄNDBARA cykeln i källaren enligt mig) måste nu trängas med andra!
Korgen fastnar i grannens styre och grannens trampa fastnar i hjulet. Och man kommer ner fullastad med handväska, matlådspåse, ibland gymväska eller påse med kundpärmar eller soppåsen. Ibland ser man ut som rena rama jultomten. ("bär-mässigt" alltså, jag är varken tjock eller har skägg for the record) Man kan inte hänga påsen på styret för styret är i grannens korg så man måste ställa IFRÅN sig. Ja, ni märker ju själv. Det är värdelöst.
Nu har jag gjort en kupp och ställt min cykel utanför tandem-cykeln för att de ska komma ner och tänka "ojoj, vi är inlåsta, bäst vi tar en annan plats" - fast de märker de aldrig för de använder den aldrig. Av ovan nämnda anledning.
:)
Detta är enda gången jag använt tanden - på Hven. Jag gör inte om det. Otäckare känsla får man leta efter. Speciellt när man sitter bakoch har noll kontroll. Passar inte Lina alls :)

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Asså. Morgonens skratt! Tack! Puss! Men jag förstår oxå ditt problem. Absolut!! För jävligt med platstjuvar

2013-05-23 @ 07:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0