Ansvar

Ni vet det här med ansvar som vissa har problem med att ta.
Jag har problem med att lämna bort det! Alltid samma visa när jag går med i någonting. Det slutar med att jag i princip gör allt för att jag inte litar på att andra fixar det. (och helt ärligt, ofta gör de det inte heller och vem får då fixa det i sista-minuten..?)
Nu har jag spenderat ett par timmar med att fixa till en inbjudan till kårens jubileumsmiddag (vilket jag sa att jag ABSOLUT inte hade tid att fixa) där jag satt upp mig själv som O.S.A.-nummer (vilket jag sa att jag VERKLIGEN inte pallade hålla på med) till denna middagen dit jag håller på och jagar restaurangen som jag bokade (vilket jag SANNERLIGEN inte hade tid att ta ansvar för). I det här fallet är det visserligen så att ingen tog tag i något och någon måste ju och SÅKLART är det LINA som måste för att...JUST DET - jag är FÖR ansvarsfull!!
 
Och jag sitter och funderar på det positiva & negativa i mitt kontrollbehov.
När jag fick diabetes sa min mor att om ett av hennes barn nu skulle få diabetes så var det i alla fall rätt barn för jag skulle klara det bra med min galna koll. Hon använde kanske inte just de orden men det är ju rätt.
 
Diabetes = koll. Koll = Lina. Diabetes = Lina. It all adds up!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men åh! :(
Om du nu åker på att göra "sånghäfte" eller nått annat fjantigt, så har jag tid!!!!!!!!!! Och jag är ju likadan som du vet ;)

2013-03-11 @ 10:21:36
URL: http://jennypariola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0