Ketoner i Skottland

Bloggappen fungerar ju inte (i alla fall inte min?) så det blir tyst från mig nu de närmsta veckorna.
Just nu sitter jag i en liten by i Skottland dit vi kom idag efter ett par dagar i Glasgow. Imorgon börjar vår vandring i högländerna. Det blir spännande!
Dock har jag stora problem med sockervärdena! Min diabetes som annars sköter sig ganska bra mestadels har nu, otajmat nog, gått bananas! :/
Vi åkte i lördagsmorse, tidigttidigt, vaknade då på 15.9 och ketoner på över 4, inte alls bra!
Står i boken "ring diabetesteam". Jo tjenare, det är lördag, kl är 4 på morgonen och jag ska till Skottland.
Efter lunch och med lite extra insulindoser försvann det men kom igen natten efter. Och jag är bara konfunderad för, förutom när jag fick diabetes, har jag bara haft ketoner vad jag vet en gång när jag hade hög feber och OK jag är lite förkyld men utan feber och att bara få ketoner för enstaka höga värden brukar man ju inte få. Det är när man är hög en längre tid ju, så ja lite oroande det där. Sen i förrgår har jag som tur är inte haft inte haft några men sunkiga värden så det är bara att hoppas det blir bättre nu med några mils vandring :)

Kommentarer
Postat av: Jenny Pariola

åh.... hoppas det blir bättre så du slipper krångla med det där på er semester!!!

2012-09-11 @ 11:50:48
URL: http://jennypariola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0