Havreplättar med banan

Häromdagen hade jag gott om tid på eftermiddagen och bestämde mig då för att pröva ett recept jag hittat i ICAs buffé-tidning till mellanmål och jag tyckte det blev gott så receptet kommer här:
 
Havreplättar med banan (ca 20st)
 
Mixa 4dl havregryn med stavmixer till "mjöl". Tillsätt 2tsk bakpulver, 1krm kardemumma, 1krm kanel & 1/2tsk salt.
Mosa 3 bananer och lägg i en skål. Blanda med 3 ägg, 3msk olja & 2 msk flytande honung. Tillsätt mjölblandningen. Rör ihop & låt stå 10 min. Stek sedan plättar.
 
Jag gjorde 1/3 av smeten och då blev det 4 ganska tjocka små plättar som jag åt med blåbär, hallon & björnbär. 
 
Mina blev inte såhär fina så jag snodde bilden från kokaihop.se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0