Kycklinggryta

Vår mat igår blev jättegod :) nytt recept som jag hittade på en blogg som jag glömt vilken det var...
Såhär gjorde man:

Tärna och bryn 1 zucchini, 1 röd paprika & 1 rödlök.
Blanda i 100g Philadelphiaost, 2dl crème fraîche & 3dl vispgrädde.
Häll i tärnad grillad kyckling eller stekta kycklingfilébitar.
Krydda med 3tsk sambal oelek, 1tsk mango chutney & 1tsk chilisås.
Låt puttra en stund och häll sen i en näve cashewnötter och låt stå en stund till.
Ät med ris & sallad.

Det blev supergott!!
Sen gjorde jag jordgubbspaj och vi såg en film, Niceville, den var bra!! Jag har läst boken också och den var också bra.

Så det blev en bra dag trots sjukdomar och benbrott :)

Jag har mixtrat med mina insulindoser också på eget bevåg. Man får ju inte tag i diabetessköterskan på helgen så jag får ringa imorgon och bekräfta att jag tänkt rätt som sänkte mitt långtids också. Blir jag låg på natten måste det ju vara det. Men även måltidsdoserna har jag sänkt för jag blev låg efter alla måltider också. Så himla märkligt!! Precis som om jag fått mer naturligt insulin igen och det är ju inte möjligt! Väl...

Nu är det kalas!! :)


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Ha skoj:) jag ska göra den maten:€

2012-03-18 @ 15:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0