Ensiffrigt

Jeeeej, idag mätte jag ett ensiffrigt värde för första gången på fyra dagar. Himla meckande det varit alltså!!
Mina medelvärden brukar ligga runt 7. Nu med infektionen har de legat runt 14 trots att jag pumpat i mig insulin som en tok! Tror max var i torsdags med 27e humalog att jämföra med 9e en vanlig dag. Tänk som kroppens mående kan påverka sånt! Den blir ju totalt resistent mot insulin när den har feber!
Och även om febern är borta tar det tid för kroppen att hämta sig till sina normala nivåer.
Det är tusen gånger jobbigare att vara sjuk när man ska hålla på med värden och sprutor också!

Ikväll blir det lite lugn tjejkväll med Cajsa & Fanny. Det ska jag orka med :)


Kommentarer
Postat av: Jenny Pariola

ojojoj.... stackars dig!

Tur du frisknat till!

2012-03-24 @ 19:11:38
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tack för ikväll!! Väldigt bra initiativ! Nu är jag hemma o nerbäddad i sängen för ett sista nattmål. Ha ett trevligt kalas imorgon! Kram!

2012-03-25 @ 00:55:04
URL: http://fanni.blogg.se/
Postat av: Therese Olsson

Hej Lina!

Kul att du hittat till min blogg =) Tråkigt att läsa att du blivit diagnosticerad med diabetes men kanske skönt att veta vad som inte stått rätt till. Härligt initiativ till att blogga om det. Du kommer bli diabetes expert. =)

Kram

2012-03-28 @ 11:36:04
URL: http://theresenewzealand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0