Träning & Godis

Idag har jag fryst upp mitt gymkort! Körde bara i gymmet eftersom jag tänkte jag skulle testa det först som inte har någon särskild tid och övning man ska göra liksom. Körde bara en halvtimme. Tycker egentligen inte om gymmet, pass är mer min grej, men jag kör där ibland på helgerna för det är bra för ryggen och sådär. I vilket fall kör jag oftast bara 30-45 minuter så jag körde samma koncept nu som förr. 15 min på crosstrainern och sen blev det 15 min vikter. Jag tog 1e mindre insulin till frukosten eftersom jag då tränade bara 1,5 timme efter och det fungerade faktiskt ganska utmärkt. Låg på 4,7 när jag kom hem men det avhjälptes ju enkelt av ett digestivekex så nemas problemas!! Mycket nöjd! I veckan blir test nr 2, alltså pass direkt efter jobb. Jag har en plan för det också så hoppas det går lika bra! Var på Maxi sen på eftermiddagen. Jag och alla andra i stan. Det regnade IS och var halv storm där ute. Jag fick en känning och fick gå tillbaks till fruktdisken och trycka i mig en banan. Ingen skön tur blev det! Himla väder! Vidare till Cajsa med två chokladbullar gjorda på fruktsocker i högsta hugg. Behövs inget insulin till dem för man sticker inte iväg så mycket så det är tacksamt! Igår lyxade jag faktiskt till det med godis när jag o Emsan hade lite TV-night och där slipper man ju INTE insulin direkt. Två middagsdoser för 1hg godis, ojoj! Men när man nu för en gångs skulle var sugen på det så! Det är inte tillnärmelsevis så irriterande att vara hög när man har "fuskat" än när man varit duktigt och ÄNDÅ är hög!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0