Mellis

Nehej, det blidde ingen training idag. Får hoppas på imorgon!! Jag har bakat i helgen. Ja, jag VET att de inte ser mycket ut för världen, men de var faktiskt goda! Jag blev så trött på min yougurt med nötter och sådär till mellanmål på eftermiddagen så jag hittade dessa på en superbra matblogg (för dem som inte vill sluka socker), ingetknussel.wordpress.se, och gjorde dem ganska små så de blev perfekta som ett litet snack! Hastbullar (typ 15 små) 2,5 dl fullkornsvetemjöl 0.5 dl socker 1 tsk bakpulver 50 g margarin 1 ägg 1 dl mjölk Jag körde det i matberedaren. Först det torra och sen ner med smörbitar, Körde ihop och sen i med resten. Efter det ska man blanda i någon fyllning. Jag hade hackade valnötter, andra exemplet är hackad mörk choklad, russin, några bär. Klicka ut på plåt och in i ugnen i 10 min på 225-250 grader. Superlätta!! Jag HAR inte skrivit allt det i ett streck, utan gjort det väldigt tydligt. Denna bloggen är märklisch!! Bilder och texter hoppar lite som det vill...jaja..

Kommentarer
Postat av: Cajsa

De måste ju provas:)

2012-02-07 @ 23:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0