Morgonpromenad

Idag blev det en, i och för sig ofrivillig men oj så skön, morgonpromenad. Var tvungen att lämna bilen på verkstaden med hopp om att de skulle kunna fixa den under dagen men icke, hoppas det inte regnar imorgon när jag måste använda den eftersom vindrutetorkarna är paj....Och negativt nog var det ett större fel med dem så det går på några tusenlappar. Världens suraste pengar!!
Anyway, så kändes det äntligen som vår i luften igen och att börja dagen med en halvtimmes promenix då var inte helt fel!!!

När jag låg i lumpen och sa att jag var från Trelleborg var det en Malmöbo som sa "det är där ni har höns på busstationen". Det tänkte jag på idag när jag såg nya kycklingarna i parken på väg mellan stan & jobb på lunchen.
Det är inte alla städer som har en sån liten fågeldjurpark mitt i city :)
Man måste nog vara född här för att inte bli förvånad av att det kommer en påfågel gående över torget :)

Hamnade förresten mitt i en fajt mellan en sådan och en kalkon igår. Den där parken kan vara farlig!

Sist jag skrev så förstördes faktiskt min braiga sockerdag av sista mätningen som var oväntat superdålig men idag har jag mätt sista och alla mätvärden har varit tipptopp!! Undrar om det är promenadens förtjänst...

Godnatt-tajm!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0