Gott Nytt År!

Dags för årets sista dag! Blir middag & fest med vanliga gänget, 13 personer i år. Helt lagom! Vi har varit och förberett middagen nu på förmiddagen och nu är det snart piff-tajm innan det är dags att åka och göra klart sistan innan alla kommer. Förrätten är utan kolhydrater, vilket jag gillar eftersom då behöver man inte sitta och föreställa sig hur blodsockret höjs medan man väntar på huvudrätten. Jag brukar ta insulin till huvudrätt och efterrätt. Min diabetessköterska tycker jag kan ta allt före huvudrätten när jag är på middagar som sådana här, men jag har gjort det någon gång och det får bara till följd att jag sitter och känner mig stressad för att efterrätten dröjer. Fördelen är ju att det blir ett stick mindre för stackars magen, men det får man ta. Vid middagar hemma är det ju inga problem när man själv kan bestämma att efterrätten får in efter inte allt för lång tid, men bortavid tror jag att jag fortsätter med två omgångar stick. Hoppas ni får en trevlig kväll också med bra blodsockernivåer!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0