Inget bra avslut på dagen.

Blärk, jag sitter här mer ett sockervärde på 20 och ketoner. Fattar ingenting. Den där himla spelningen gör alltid att jag höjs. Trots att jag höjer basalen på pumpen med 20% så landar jag alltid på monstervärden. Idag märkte jag det i pausen, eftersom jag var torr som fnöske i näbben, och tog insulin. När jag kom hem låg jag ÄNNU högre. Fick ta fram mina gamla sprutor och höfta till med en dos för att se om det hjälper. Så en god natts sömn kan jag fetglömma. Det får bli nattvakt a la diabetes med stick i fingrar för både blodsocker och ketoner. Och kanske mer sprutstick i magen. Eventuellt testa byta pumpnålen, men den satte jag i morse och låg fint fram till ikväll så tror inte det är pumpen som är problemet. 

Såhär högt brukar jag faktiskt inte hamna men har en liten aning om det kan bero på min rygg. Jag misstänker att jag fått en muskelinflammation då den värker så jag snart inte står ut längre. 
Innan spelningen tog jag på Voltaren Gel. Så kanske om det kan vara något av det, inflammationen eller gelen. 

Så alltså är jag less nu. Sitter ensam i mörkret, trött, torr i munnen, ont i ryggen och allmänt lack. För det mesta tycker jag att diabetes sköter sig rätt bra och vi kommer ändå hyfsat bra överens men sådana här dagar är det tröstlöst litegrann. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0