Lovely FGM

Jag vet att jag sagt det många gånger denna veckan - men FGMen är fantastisk!
Jag har 5 dagar kvar och redan ångest över att jag därefter inte får ha den längre. 
Den börjar dock sitta lite löst nu så får nog säkra upp den endera dan. 

Man kan få fram så mycket info ur den. 
Den mäter ju kontinuerligt sockervärdet men man får bara fram grafen när man mäter sig. Och man måste mäta sig minst i åttatimmarsintervall för att den inte ska bli bruten. 

Inga problem för min del. Jag är addicted i mätning :)


Man kan få fram massa medelvärden direkt ur den och kopplar man den till datorn finns mer info. 


(Blunda med vänster öga. Det är inga fina siffror... :( Men jag lyckades ändå hitta en nåtsånär hyfsad dag :))



Så lätt att mäta sig med den. Tar en sekund. Den mäter genom kläder. Och den visar vart sockret är på väg med hjälp av pil. 

Alltså - lovely!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jösses så mycket data man kan få fram, den är ju toppen!! Vad krävs för att du ska få en sån permanent????

Svar: Beror på om Region Skåne upphandlar den, men tveksamt att alla får den tror jag då den är ganska mkt dyrare än vanliga stickor. Så isf krävs 1200kr i månaden från min plånbok :/
Lina

2014-10-16 @ 16:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0