Ha alltid med batteriet!!

On the road again. Idag körde vi till Tyskland via Danmark för att fylla på dryckesförrådet. (Fantastiskt att man kan KÖRA in i Danmark - tänk för typ 20 år sen var det klydd med färjor som skulle passas och sånt där. Nu är det bara över bron. En timme hemifrån är man i Köpenhamn.)

När vi kom en bit ner skulle vi stanna för frukost och jag skulle pumpa i mig insulin. 
Men vad händer? En trudelutt från pumpen och texten "pumpen doserar ej. Byt batteri." 
Jag hade med mig extra av precis allt (eftersom det alltid ligger mätare med extra batteri, dextro, ketonmätare med stickor, nål & slang i väskan.) (ja, min väska är stor och överfull.) FÖRUTOM batteri till pumpen. PANIK!!

Jag fick in till den lilla affären vi rastplatsen och fråga efter batteri. Egentligen ska man ha Litium men vanliga funkar i nödfall. 
Nej, det har vi icke, sa hon men precis när jag skulle gå ut igen ropade hon att de hade visst en sort. Lucky me!

Så jag fick köpt ett batteri. Ut i bilen och bytte och allt blev frid & fröjd förutom att jag fortfarande var skakis över min obetänksamhet. Jag visste ju att där bara varit två pluppar på batterivisaren i några dagar men glömde helt bort det i morse. 

Man panikar verkligen när en så livsviktig maskin stänger ner. 

Och sen delade vi båt med kungen & Silvia på vägen hem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0