Lämplig för körkort?

Helt ärligt, jag orkar inte blir irriterad men hade jag pallat hade jag varit det!

Jag skulle få nytt körkort i juni i år. När man har diabetes måste man skicka in intyg från läkaren att man har kontroll på sjukdomen, inte haft några problem, ser bra etc.

Eftersom jag visste att det kunde ta tid med sånt här så hörde jag av mig och bad om ett intyg redan i januari. Innan jag ens fått info från Transportstyrelsen om att det var dags för nytt.

I april fick jag från T-styrelsen, gick ner och fixade med allt, ringde sjukhuset igen och nej - där var inte skickat något intyg förstås så de lovade göra det direkt till instansen.

T-styrelsen visste ju såklart inte om att jag har diabetes numera annars hade de ju krävt intyget men eftersom de inte gjorde det och jag fick mitt nya kort så sket jag ju i vilket.

IDAG fick jag hem lämplighetsintyget som även var skickat till transport. Daterat 30/8!!!?? Det är 2,5 månad efter att mitt gamla kort gick ut!

Nästa gång jag ska ha nytt kort och T-styrelsen kommer att kräva intyg för att det inte ska dras in - ska jag börja påminna sjukhuset två år i förväg då??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0