Världsdiabetesdagen

Idag är det Världsdiabetesdagen!
Därför har jag blå tröja :) för övrigt samma som jag hade på mig den dan jag fick diagnosen och åkte in akut till sjukhuset... Jag äger med andra ord väldigt få blå tröjor :) skumt sammanträffande. 

Ska skänka lite pengar idag med till diabetesfonden. 
Båda typerna av diabetes ökar lavinartat. Typ 2 beror antagligen på livsstilen nu för tiden då denna typ beror ofta på detta. 
Däremot typ 1 vet man inte varför den ökar eftersom man inte vet anledningen till att kroppens immunförsvar attackerar de insulinproducerande cellerna. 
Därför behövs pengar så vi kan få reda på det och kanske kunna stoppa det. 

Idag insjuknar två barn i diabetes i Sverige...och imorgon...och dagen efter det. 
Två barn per dag! 
Och det är definitivt ingen lätt sjukdom att leva med. 

Så idag: klä er i blått och skänk lite pengar :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0