Sunkiga dag!

Sunkdag delux!
Bara för sockervärdena levt rövare hela dan. Eller sen igårkväll till och med. 
Igår tog jag fel mängd insulin till middagen och korrigerade det sen men fick inte ner värdet ett dugg. Ställde klockan eftersom ville vara säker på att nålen fungerade. 
Så två gånger inatt har jag mätt mig och det sänktes lite men inte så mycket. 
Vaknade på 8.9 och det var dagens lägsta värde. 
Just nu - högsta på 17. 
Vad jag än har gjort idag så har det inte blivit bra. Korrigeringsdoserna har knappt gett någon effekt. Ändå fungerar ju nålen för annars hade jag ju varit ännu högre efter maten och sådär. 

Ska byta setet imorgon. Vet inte om det kan vara så att det fungerar sämre sista dan så jag ska börja byta varannan dag istället...
Men det gick ju bra förra perioden. 

I alla fall så lackar jag ur totalt. Visst hade jag sådana här dagar med sprutorna med. Och då fick jag ju även sticka mig flera gånger. Nu slipper jag ju det. Men eftersom jag inte är så säker med pumpen än blir det bara ännu mer att tänka på när det inte fungerar. 

Håll tummarna för att morgondagen blir bättre!
 



Kommentarer
Postat av: Lena

Fortsätt kämpa, du kommer få kläm på det!! Jag minns min mamma svor över samma dilemma i början!

2013-11-19 @ 17:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0