Ovant

Sov knappt en blund inatt. Helt ovant att ha nånting på sig på det där viset. Låg stel som en pinne och vände mig om försiktigare än en 100-åring. 
Får lite robot-känsla av att ha slang, apparat och nål fast på mig. 

Sockervärdena har inte legat lika bra idag som igår men igår hade jag ju kvar lite levemir i kroppen med och inställningarna på pumpen är ju kanske inte 100% rätt än så min sköterska sa det kunde bli såhär när jag var där idag. 

Hade hemmagjord ugnsbakad falafel idag i tortillabröd. Dessa tortillabröd alltså! Funkar aldrig! Trodde jag kanske skulle få till det med pumpen för jag räknade kolhydrater och använde den funktionen men nix - kass värde som vanligt efteråt. 
Och när jag la in det för korrigering i pumpen säger den varning & kontrollera hit och dit så det känns som värsta grejen trots att detta värdet inte är så ovanligt vid mycket kolhydratrik mat. 

Hoppas det ligger bättre vid läggdags när korrigeringsdosen gjort sitt....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0