Nix, det går inte.

Jag kan inte ha setet i tre dagar. 

Vet inte varför men värdena stiger. Fler som har det problemet vet jag. Kollade på Bolla Diabetestankar-gruppen på Facebook. Den är fantastisk. Alltid någon som har svar eller samma problem. 

Blev alltså en väldigt trist natt. 
Bytte set kl 23 när jag märkte det stack iväg. 
Blev less när jag märkte det inte gick så bytet blev krångligt. 
Insulinet i burken var slut. Satt och drog in luft i ampullen i flera minuter och förstod inte varför det blev bubblor. 
När allt var klart såg jag att nya slangen låg kvar på bordet. Hade använt den gamla igen. Gör om gör rätt. 
Satte nålen där det gjorde ont. Hämtade fel material inte en utan två gånger när jag skulle sätta ny. Sen sket jag i det. Kanske går över. 

Höga värden och ketoner trots bara haft eventuellt inte fungerade set i två timmar. 

Diabetesvaka. Klockan fyra började det sjunka. Tar så lång tid! Vågar inte släppa kollen innan man ser att det fungerar. 

Lätt upplösningstillstånd. Men var ju tvungen att testa för att veta. 
Så nu vet jag. Men är trött som ett ålderdomshem. 

Till något roligare: en månad till julafton idag :)




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du sovit bättre inatt!

2013-11-25 @ 10:16:28
URL: http://jennypariola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0