Halvdag

Idag gick jag hem från jobb före lunch för att dels ha telefonmötet med min diabetessköterska och dels ha hit mäklaren för fotografering och fix inför försäljningen. 

Ssk-samtalet var där inte så mycket att säga om. Vi behöll basal-inställningarna men ska dit en gång före jul då vi kanske ska korrigera lite i den. 
Jag ändrade inställningarna på min kvot för kolhydraträkningen och bs-korrigering. Den är uträknat efter schablon men stämmer inte så jag har räknat ut en egen och nu la jag in den istället så jag kan börja använda de funktionerna. 

Är de kvoterna rätt kan man nämligen i pumpen välja att man ska äta 30g kolhydrater och den ger förslag på hur mycket insulin man ska ta. Likadant om man ligger högt i värde och anger det värdet i pumpen så ger den förslag på hur mycket insulin som behövs för att få ner det till det målvärde man angett. 

Jag sa till henne att jag tyckte pumpen fungerar jättebra när den fungerar men att den krånglat ett par gånger har gjort mig osäker och jag vågar knappt gå och lägga mig på ett lite förhöjt värde utan att se om det går ner för jag är rädd att det är infusionssetet som slutat fungera när det egentligen kanske bara är att det tar lite tid att korrigera ner värdet, vilket var fallet tex inatt. Det tog fyra timmar innan jag märkte en nedgång i värdet. Segt som sjutton...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0