Dubbel omgång

Värdena gick INTE ner efter min korrdos. Fick ta en till likadan när jag låg på samma höga värde två timmar senare. 
Ställde klockan bara för att se så jag inte blev låg men den dosen gjorde sitt jobb. 
Varför funkade då inte första? Kan inte va att insulinet inte tog för det gick ju bra sen. 
Alltså måste det vara att tortilla av nån anledning är så himla dåligt för mig!!
Jag blev nojig, fast jag visste att det var för brödet, eftersom de säger att man ska mäta ketoner på värde över 13 med pump. 
Har fått en mätare för blodketoner, vilket jag inte haft tidigare, så fick jag använt den. 
Fick dessutom ett fint rosa skal till den :)

De sa förresten till mig att infusionssetet finns i rosa med, de kunde skriva ut det till mig nästa gång. 
Jag hade inte ens nämnt det, haha, tur min sköterska känner mig ;)

Kommentarer
Postat av: cajsa

Man är liksom lite mer "pretty in pink" puss

2013-11-13 @ 19:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0