Sol & glass

Puh, så varmt det varit idag!! Men nu mulnar det på och hela helgen ska vara regnig så det var väl bara idag då...

Jag var en runda i stan på lunchen och blev så glass-sugen i solen så jag köpte mig en kula.
Sen fick jag lite ågren, vilket jag får lite ibland när jag äter "onödiga" sötsaker, för jag tänker att nu blir jag hög av onödig anledning.
(Jag veeeet, en glass är alltid en bra anledning men säg det till den delen av min hjärna som sköter ågren-biten.)

I alla fall, happyhappy när sockervärdet 2h senare låg på 7.4 och även låg bra sedan till middagen så insulinet jag tog till lunchen skötte tydligen om glassen också, vilket var min förhoppning men man vet aldrig...

Livet är så mycket lättare när värdena är snälla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0