Hemmagjord glass

Idag hade jag haft namnsdag. Om de inte tagit bort Lina till förmån för Carola. Som om fler heter Carola. Ge mig tillbaks min namnsdag! ;)

Häromveckan testade jag att göra glass som var lite nyttigare för mig än köpeglass och nu har jag testat den med och den får klart godkänt!

Såhär gjorde jag:
4 äggulor
1,5 dl canderel sötningsmedel
1 msk vaniljsocker
3 dl grädde
Hackad choklad, jag hade 70% mint

Vispa upp grädden lite. Vispa äggulor, vaniljsocker & canderel pösigt. Rör ihop blandningarna. Hacka/krossa chokladen och rör i. Frys minst 4 timmar.

Enligt receptet var det vanligt socker och daim istället men man kan ju göra massa varianter.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Mums!

När jag och M var på Maxi såg vi att Skånsk gräddglass har en ny sockerfri sort som är sötad med stevia :-)

Svar: Ahaa, då får jag hålla utkick efter den :)
Lina

2013-05-21 @ 20:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0