Sesam & mandel frallor

Okej, jag hittade ett recept på bloggen diabetestypettlchf på dessa frallor och tänkte jag skulle testa dem.
Så jag rörde ihop och hade mig och kom till sista raden "forma runda bullar" och jag tittade på min smet (smet, inte deg) och tänkte: "Noway, det går inte. Jag kan droppa med den."
Men jag kladdade ut några skedar på en plåt och in i ugnen och jo, de blev GODA!! :) Dock mer form av tekakor än frallor. Men det är smaken som räknas!

Recept

3 ägg
1 dl turkisk yougurt
2 dl skalade sesamfrön
2 dl mandelmjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat/ 2 tsk bakpulver
2 msk fiberhusk
25g smält smör

Vispa äggen. Rör i yougurten. Kör sesanfröna i mixer så smått så möjligt. Blanda i alla torra ingredienser. Smält smöret och häll i. Forma runda bullar. Strö ev lite riven ost eller sesamfrön över. Grädda mitt i ugnen 175grader ca 20min.

Btw, sockervärde när jag kom hem från kåren nyss låg på 16. Samma som inatt kl 03 då jag var uppe och mätte mig. Extra insulin då gjorde att jag vaknade på 7.5. Mina morgnar & kvällar är rent åt h*****e. Jag är så förbannat trött på det för jag kämpar ju som ett djur! Har testat allt för att få till det men ingenting funkar. Varför?!?!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Heja dej! Hoppas lite Bodyattack kan göra susen...

2013-03-22 @ 15:26:18
URL: http://jennypariola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0