EXTEND

Idag har jag testat EXTEND. Det är bars som ska hålla blodsockret jämnt upp till nio timmar. Och det verkade funka!!

Jag vaknade väldigt hög men det var tack vare tre timmars buffé igår på St Markus Vinkällare med bästa tjejerna. (Inte för att det INTE är irriterande att det inte går att möta sött med insulin men bättre att ha en anledning till monstervärden)
I alla fall fick jag ju ta extra insulin och jag ville inte blirlåg som sist så jag prövade på detta inför träningen.

I vanliga fall brukar jag få äta litet kexchoklad i mitten av passet och sen en näve russin eller nåt direkt efter för att inte bli låg. Idag låg jag på 8 före, i mitten & efter och låg perfekt på 5 till lunchen fast jag inte ätit extra.
Kan ju ha varit en engångsföreteelse men tror inte det då det funkat ganska lika på passen tidigare och nu blev det såhär. Så det är ju en bra grej!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tuppen, Toppen! :)

2013-03-23 @ 16:13:51
URL: http://jennypariola.blogg.se
Postat av: Nina

De låter super! :) Vart beställer du dem? Åt du en precis innan träningen eller någon timme innan?

Svar: På diabeteskoll.se. De är ganska dyra dock. Jag åt precis före träningen. De innehåller lika mycket kolhydrater som en banan typ så ska man inte träna nära efter hade man eventuellt behövt lite insulin till den.
Lina

2013-03-24 @ 10:30:14
URL: http://ninasdiabetes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0