Bra & dålig

Åååh, himlen är helt blå! Man blir så glad när man vaknar!
Jag har precis ätit nygjorda pannkakor på banan med blåbär till, mums, och ser lite på Vasaloppet men sen ska jag UT! Har lite ärenden runt om i stan och det ska promeneras mellan allt :)
Vaknade på kass värde idag med - inte lika självförvållat idag men jag åt en del snacks igår då jag var låg efter maten och då fick jag det i nacken.

Jag har insett att de senaste månaderna har jag blivit jättebra på en sak och det är att jag verkligen mäter mig två timmar efter varje måltid och tar extra insulin så fort jag ligger över 11. Det gör ju att mina värden ligger konstant bättre under dagen.

Däremot har jag varit jättedålig på en sak och det är sötsaker (på helgerna - aldrig på vardagarna). Jag hade mer självdisciplin tidigare och åt inte bara för att det stod framme utan bara när jag var sugen (vilket ändå inte är så ofta) & vid speciella tillfällen. Nu okynnes-äter jag mer. Precis som innan jag fick diabetes. Det ska jag verkligen skärpa mig med för det är så himla onödigt och inte värt det!
Det är mitt söndagslöfte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0