Beware of långfil

Jag ska ge er ett varningens ord i all välmening. Jag gjorde nämligen ett misstag häromdagen. Jag köpte långfil. Big big mistake!!
Jag varierar alltid mellan olika fil-sorter då jag sällan äter yoghurt och jag trodde detta var en sort som alla andra.
Nej. Det var det inte. Detta var som slajm. Ni vet det gröna grejset som vi som var barn på 90-talet satt och ja, gjorde vad man nu gjorde med den. Typ petade på den.
Jag, som redan var arg som ett bi för mitt än en gång utan anledning höga morgonvärde, blev inte gladare av att jag dels slösat en del av min goda hemmagjorda müsli på slajmet, dels att jag nu inte hade någon annan fil och dels att jag hade bråttom som tusan rent för en gångs skull.
Nästa gång på Maxi vill jag jättegärna gå fram till mejeri-killen och fråga hur många långfil dom i snitt säljer per vecka. Dåligt sätt att börja dagen på helt enkelt. Bara ett tips.

Nu ska jag, trots retlig huvudvärk (go away, jag måste spela ikväll), ta mig till gymet en snabb runda innan jag jobbar undan ett par timmar till hemifrån.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh!
Bort bort huvudvärk!!!!
Vi ses inte ikväll... men jag ringer dig snart... fast nu är du ju på gymmet... så... jag ringer dig, eh, sen! :)

2013-03-14 @ 13:19:32
URL: http://jennypariola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0