Ett hjärta av choklad

Jag åt en, EN, sån här liten godbit till kaffet nu ikväll och herreminje så god den var!

När vi var på Johan Glans i lördags så pratade han om hur folk försökte verka fina och pratade om "hur mycket godare mörk choklad är en ljus bara för det låter bättre. Men vem försöker de lura? Ljus choklad är ju bäst av allt." typ så.
Och jag var helt: men jag GILLAR faktiskt mörk choklad bättre!
Men efter detta lilla hjärta fick jag tillbaka min pre-diabetes-känsla av att vilja köpa ett 100g Marabou och bara vräka i mig. Så himla gott!

Jag ÄLSKAR ju choklad men har vant mig vid att oftast bara ta en bit mörk choklad och nu inser jag hur vettigt det är för hade jag lagt i system att ta en smakbit ljus lite sådär hejom svejom så hade nog min självdisciplin flugit all världens väg till slut! Och med den en hel del bra sockervärden.

Så jag fortsätter intala mig själv att jag gillar mörk bäst. Jag är väldigt lättlurad. Plus det är gott. Eller? ;)


Kommentarer
Postat av: Cajsa

I min ungdom försökte jag lura mig själv och andra att mörk va godast men nu som vuxen och trygga min chokladidentitet så är sanningen att ljust är bäst! ;)

2013-02-14 @ 07:08:14
URL: http://Cajsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0