Julbord

Nu börjar det bli lite juligt ändå. Igår var jag på julbord på St Markus Vinkällare i Malmö. Mumsmums!

Lyckades äntligen bra med sockervärdena under buffé! Låg på 7.7 efter maten (tog mer uppdelad kombi, typ 50/50 istället för vanliga 70/30) och när jag kom hem, efter även dessert, 5.0. Wiie! Vaknade på 11.5. Inte wiie...

Igår hämtade jag ut dessa Daily Doses. 

Det är minisprutor, max 10E, som man fyller från flaskan jag fyller pumpampullerna med. 

I Trelleborg har jag ju nära hem och har även alla pumptillbehör både på jobb & hos mina föräldrar men åker man utanför stan så är det bra att ha en säkerhet med om något skulle krångla med pumpen. 
Ekonomen i mig tänkte att det är jätteslöseri att ta med en vanlig spruta, som kostar typ 400kr, när man antagligen inte behöver använda den och sen ska den kastas efter utgången tid, 4 veckor. Detta måste ju vara smartare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0