Höjd basal

Idag har jag varit hos min diabetessköterska. 
Hon laddade upp min pump & min mätare och så kan man liksom lägga ihop dem på datorn så man ser sockervärdena ihop med hur mycket insulin jag tagit. 
Eftersom vi såg att jag låg lite högre än önskat kväll & morgon så höjde vi basalen med 0.1 enhet mellan 17-09.
Min dygnsdos, som ska vara cirka 50/50 basal & bolus, låg snarare på 40/60 så även det lär bli lite jämnare nu. 

Vi ändrade också kvoterna på kolhydrater & korrigering. Jag ändrade ju dem efter egen uträkning häromveckan men vi såg nu att jag ofta blir låg efter en höjd så nu la vi in mittemellan på riktiga uträkningen och min egen och det passade också bra räknat på den nu nya totala dygnsdosen. 

Så nu ska det bli spännande och se om dessa korrigeringar ger någon verkan. De känns bra iaf. Man får en mkt tydligare bild av sambanden när man får upp det på det viset i datorn. 

Hon bestämde att vi INTE skulle ta något hba1c nu eftersom jag fortfarande är i inkörningsperioden med pumpen och det skulle antagligen visat sämre än tidigare och det behöver man ju inte se så vi väntar med det till i slutet av januari då jag ska dit igen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0