Valborg

Dag före röd dag - då slutar vi alltid 12 på mitt jobb :) inte för att man så ofta har tid att göra det på våren och det är då i princip alla röda dagar finns borträknat julen men i alla fall kan man sluta tidigare än vanligt...och ÄNDÅ jobba in komptid, inte helt fel. Jag är nu uppe i 1,5 veckas komp. När ska jag hinna ta ut all den tiden? (Hoppas på en lugn och framför allt SOLIG sommar så det är värt att använda timmarna till ledighet :))
Så idag gick jag hem halv två. Toppenbra för då hann jag gymma också!

Ikväll ska vi till Fanny & Thomas och grilla. Fast vi för nog sitta inne för som vanligt på Valborg är det inte särskilt varmt och blåser en hel del. Men jag är nöjd bara jag får äta grillmat :)
Vi har stått för efterrätten. Den kallades "världens godaste cheesecake" i receptet så det ställer höga krav :) Vi får väl se om den lever upp till det!

Förresten, onödigt vetande: man firar inte Valborg för att fira in våren (som i alla fall JAG alltid trott) utan den där elden är för att skrämma bort häxor. Tydligen är häxorna ute och härjar igen (man kunde ju tycka de fått nog över påsk) på kvastar och nu även getabockar. Märkliga kvinnor...

Glad Valborg!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0