Lina tipsar

Boktips på G!
Jag är ju en riktig bokmal och hade jag vunnit pengar och inte behövt bry mig om hur jag skulle försörja mig hade jag startat ett bokfik (du är fortfarande på i så fall va, Fanny? :))
Typ det gör tjejen i den boken. Det är en sån feel-good-bok så jag bara längtar hem till soffan och boken
"Och så levde de lyckliga" av Lucy Dillon. Läs den!

Status idag är förkylt, lite stressat (men det börjar släppa ju längre tid från jobbdagens slut det går. Fasiken, mitt jobb är inte avslappnande nånstans i deklarationsperioden!) och pressade värden.
Jag har nog inte diabetes idag. Nästan. För jag har tagit så mycket mindre insulin än för en vecka sen och ändå varit låg ungefär tre gånger.
Det kommer ju vända. Insulinbehovet. Frågan är när. Inte om. Det har hänt förr. När man äntligen inser "okej diabetes, du vill bara ha två enheter på morgonen. Jag ger dig det." Ungefär när man kommit dit tänker diabetes "mouhaha, trodde du ja, sucker! Nu vill jag ha fem igen!" Och man står där med ett värde på 16 och är olycklig. Håhåjaja, det är kul nästan jämt!

(Oj, så bitter jag lät där. Inte meningen. Jag är tvärtom oförklarligt nöjd ikväll. Repetitionen gick bra. Jag har kul med min tillfälliga spelkollega. Dessutom är hon från USA så jag får prata engelska och det gillar jag av någon anledning :))


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag är lätt på! Fan, kan man inte bara vinna på triss... (Kanske måste köpa en lott då med iofs.)

2013-04-16 @ 21:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0