Less

Faaaen, vad less jag är på alla kassa värden. Det är så himla tråkigt att vakna på så dåliga värden som jag gör. Hela denna dagen har bara varit håglös.
Idag fick jag äntligen tag i min diabetessköterska och hon sa till mig vad jag kunde testa och sådär, men jag hade redan testat i princip allt det.
Jag ska testa en längre tid med delar av det, 10 dagar, bättras det inte då så eventuellt får jag byta insulinsort (vilket i och för sig inte borde vara problemet då resten av dagen är okej), testa med kontinuerlig blodsockermätare ett tag för att se om vi kan härleda var problemet ligger eller testa pump (vilket jag egentligen inte vill...).
Jag ska skicka in Hba1c imorgon igen, trots att jag gjorde det för en månad sen, bara för att se så det inte försämrats allt för mycket. Kommer ju vara skitkul svar att få, verkligen.
Jag behöver verkligen pepp just nu.

Kommentarer
Postat av: Nina

När du ändrade din dos och istället vaknade låg tidigt på morgonen, ökade du dosen med många enheter på kvällen då? Ibland kan ju kroppen reagera väldigt starkt på förändringar, det kanske blir bättre om några dagar med samma ökade dos? Eller så ökar du bara 1 enhet i taget. (Om det inte redan var det du gjorde..) Tycker inte att du ska byta till pump om det inte känns rätt, inte om du har fina värden i övrigt! :)

Svar: Jag ökade den bara med en, ssk:s teori var att jag fått knutor där jag stuckit ofta och därför har insulinet inte tagits upp fullt ut så nu ska jag testa att sticka i låren istället och se om det blir bättre. Hon menade på att den gången jag vaknade lågt kanske var för jag råkat sticka "rätt", så nu hoppas jag på det :) Jag funderar mer och mer på pump när det krånglar så här så vi får väl se. Jag kanske missar något som jag egentligen trivs jättebra med bara för jag inte testar :)
Lina

2013-04-02 @ 22:29:02
URL: http://ninasdiabetes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0