Insulin som HÖJER??

Men för i *******, vad är det med denna förbaskade diabetesen som funkade fullt dugligt för några månader sen, men nu är helt kajkoo???
Inte bara det att jag istället för 4 sprutor per dag, till måltider och kvällen, får ta typ 7 stycken för att korrigera höga värden mellan måltiderna (förutom att jag får korrigera även vid varje måltidsdos). Neeeej, när jag väl tagit de där himla korrigeringsdoserna ligger jag inte lägre två timmar senare. Jag ligger högre! Och får ta EN till dos! VAAAARFÖÖÖR?!?!??!
Min mage är bara full med insulinbullar & blåmärken!
Förr blev jag typ förvånad när jag låg på höga värden nu blir jag glad de gånger jag INTE gör det, för det händer ALDRIG!
Vaknar på 10, 10 före lunch, 12 före middag. Och då låg jag på 10 efter lunch och åt inte ens något däremellan. Hur kan de då höjas till 12??? Hela tiden bara massa skumt som man inte fattar sig på.
Man måste för fan vara rena Sherlock Holmes för att ha denna sjukdomen. Hit med pipan och mössan så är jag hemma.
Ja, jag är skitbitter. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0