Ny mätare

En sak jag blev superglad för på eventet i måndags var att jag fick en ny mätare för att testa.
Den mätaren till höger är min vanliga och jag gillar den men det dryga är att man ska öppna burken, fram med en sticka och sen var ska man göra av den?
Denna nya är liksom ett band inuti istället så allt sitter ihop. Jag är ju inte alls van vid den så mätningen med den kändes lite klumpig men det var smidigt att slippa stickan. Dock låter den som en maskin när den rullar fram nytt mätband så den är inte så diskret precis. Min nuvarande piper bara några gånger. Till denna fanns det också sladd så man kan ladda upp till datorn och få fram kurvor och sånt.
Jag ska testa i alla fall så jag kan ringa och säga vad jag vill ha!

Enligt han i måndags är det perfekt att mäta sig 6ggr/dag. Över det hjälper inte för att förbättra ens värden. Jag brukar nog mäta mellan 6-8 beroende på om jag ska träna eller något annat då man vill ha koll på hur man ligger.

Idag är jag uppe i fem gånger och alla har varit bra :D


Kommentarer
Postat av: Fanny

Duktig du är som redan mäter så lagom! Och vad spejsig din nya mätare såg ut :)

2012-09-27 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0