Extend

Dessa fick jag igår på föreläsningen för att testa.
Det är en bar som innehåller lika mycket kolhydrater som typ två bananer MEN de är gjorda på Maizena som måste brytas ner före det kan tas upp i magen. Detta gör att kolhydraterna ger ett långsamt sockertillskott under NIO timmar.
Som att få ut en 1/4 banan i blodet i timmen typ, alltså ska de vara jättebra om man ska vara aktiv lång tid eller om man ofta blir låg på natten eller efter träning till exempel eftersom det då minskar risken för att bli låg samtidigt som man inte blir hög.
Det har fått jättebra kritik!

Hade varit perfekt för mig nu i Skottland då jag låg lågt hela vandringen så det var synd jag fick nys om det först efteråt.

De verkar ju dessutom jättegoda och finns i fler smaker än dessa och även som shakes & crisps.

De finns att läsa om & beställa på www.diabeteskoll.se om ni är intresserade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0