Hba1c

Idag har jag skicka in mitt Hba1c (långtidssockervärdet). Jag har inte gjort det sen i maj för jag visste inte man skulle men tydligen typ en gång i kvartalet.

Det är dösmidigt! Man bara fyller blodsdroppen på lappen med blod, som jag gjort på bilden, ner i plastfickan & skickar in. Slipper man sitta och vänta på labb och sånt.

Hoppas, hoppas det inte är allt för dåligt! Jag har verkligen inte haft bra värde särskilt mycket de senaste månaderna så jag är lite nervös!

Man ska helst ligga under 52 och det ifrån maj månad visade 50 så det var ju bra! Men att jag skulle ligga under 52 nu är nog inte troligt...
Jag håller mina tummar för under 55!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0