Los party del diabeticos

Ikväll är det grillfest på G så jag har varit på systemet och köpt light-cider & öl. Så slipper sockervärdena vara helt för mycket i taket. Xide bright är gjord med sötningsmedel och alltså jättebra. Astrakan är bara med mindre socker men kolla skillnaden: Den, som då är torr, har 19g socker/l En halvtorr har ca 40g Och en vanlig har mellan 70-90g Alltså megastor skillnad!! Jag har inte druckit cider alls sen jag fick diabetes för det känns ju väldigt onödigt med all den sockern men detta är ju bra alternativ. Börjar blir måttligt trött på rödvin hela tiden :) Ölen bright brew har bara 1/3 så mkt kolh som vanlig öl men vanlig öl är ju ändå inte lika dålig för värdena som cider så den är mest för test :) Jag kom iväg till gymmet idag men var kass i mina förberedelser och låg helt för lågt och fick inte upp det heller så fick bara köra en halvtimme styrka, som inte påverkar så mycket. Konditionen får vara till en annan dag...


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Skönt du kan parta till det haha

2012-07-21 @ 22:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0