Karamell

Titta vad jag hittade på Vårdapoteket, alltså sjukhusets apotek: Diabeteskarameller. Och då menar jag på RIKTIGT! Inte "sockerfritt" med sockeralkoholer i som ÄNDÅ höjer blodsockret. Vad är meningen med dem liksom?! Alltid när man ser sockerfritt godis blir man less för där står maltitol som sweetener men dessa är på riktigt och fanns dessutom i fruktsmak med samt som vingummi. Nu är jag egentligen inte sån sweet-tooth att jag behöver dem för det lilla godis jag ändå äter tar jag insulin till och äter det jag tycker är gott. Ska det va så ska det va! Men jag var ändå tvungen att köpa och testa för man blir ändå glad att det finns :) och de var goda! Jag har skullat träna hela veckan men huvudvärk i två dagar och när det väl gick över i eftermiddags fick jag jobba över och hann inte. Nu är lördag mitt mål! Dock har solen tittat fram nu så det blir prommis och en kaffe på det med Emsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0