Kalle Anka

Alltså, ärligt talat: jag är lite upprörd!
Allt det här med negerbullar, pepparkaksgubbar und so weiter går mig på nerverna!
Och nu ska de dessutom ta bort sekvenser ur Tomtens Verkstad på julafton! Det är ju det BÄSTA i Kalle!!
Dockorna som blir OK:ade är stereotypa blablabla. En blond & en svart. Ganska jämnt och rättvist skulle jag vilja säga.
Den är från 1932 och nu ska de ändra den 80 år senare för vadå??? För nåt trams som VEM tänker på??
Snacka om att förstora problem!
Handlar det om rasism och fördomar så finns det väl för fasiken nåt konkret att fixa med istället för att döpa om bullar och inte låta barn ha bruna strumpbyxor och hög hatt på sig!


Kommentarer
Postat av: Cajsa

E de sant??? Fan va arg jag blir. Nu e måttet rågat!!!! Man ändrar inte i tomteverkstaden!

2012-12-14 @ 20:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0