Fjällbackamorden

Jag såg litegrann av serien Fjällbackamorden i veckan och sen hade vi lite kul åt det i Bolla Diabetestankar-gruppen.
Antagligen ingen annan än personer med diabetes som reagerade men vi är rätt många så hallå, vad hände med research inför TV?
Mördaren försöker mörda en kvinna som är diabetiker (och lyckas nästan) genom att ge henne MASSA insulin med hennes egen spruta och det ska då se ut som att hon själv råkat överdosera och hamnat i koma och dött. Visst, det kan hända så bra plan, men 1.) Du tuppar inte av på 3 sek som hon gjorde. Insulinet har ju inte ens börjar verka då och 2.) Du kan omöjligt sticka en insulinspruta genom en skjorta och en väst. Min nål är 4mm.

Igår var jag och mor på Emporia. Skandinaviens största köpcenter. Det var...stort. Jag håller mig nog till Trelleborg i fortsättningen också :)


Kommentarer
Postat av: Fanny

Du har helt rätt i att jag inte hängde upp mig på det. Däremot: svart stripad polisbil?? och en fru som får blanda sig i polisarbetet på det sättet?? Dåligt med trovärdighet på många områden där. Men diabetesen borde vara lättast att be om rätt fakta kring..

2012-12-29 @ 19:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0