Diabeteskaos

Sådär då var årets diabeteskaos, även kallat julen, över. Kan inte säga att jag är särskilt nöjd med mina värden överhuvudtaget...
Inte ett enda värde under 12 på julafton och jag tryckte ändå i mig dubbelt så mycket insulin som vanligt och åt väldigt sparsamt med kolhydrater från julbordet tyckte jag.
Men igår var ju största missen. Åt en pizza och sen iväg på förfest. Jag brukar inte ha några problem med att få till värdena vid pizza men efter ett tag på festen mätte jag 24!!! Whaaaat?!?! Jahaja, jag tryckte i mig insulin motsvarande en dubbel middagsdos och tänkte that'll do the trick men nix! Hände inte ett dugg och mätte 22 före utgång så jag tog till en lika stor dos igen och då sjönk det men såklart för mycket och sen fick jag inte UPP det igen. Trots dextrosol & kexchoklad och annat låg jag stadigt runt 4. Det är inte ett bra värde när man ska lägga sig med alkohol i kroppen så klockan har ringt varannan timme för mätning och sockertillförsel inatt. Vilket då har gett mig en förbaskad huvudvärk idag (nej, det beror inte på vinet :)) och gjort att jag inte lämnat soffan på hela dagen.
Och fortfarande förstår jag inte vad som hände när jag inte sjönk alls av första dosen insulin... Diabetes är meck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0