Dan före dan

Oj, vad snön yr runt här! Det snöar väldigt sällan fint i Trelleborg..mest både upp&nerifrån och från alla kanter också för den delen..

Inatt hade jag lite av ett chockuppvaknande. Jag hade nog bara sovit en halvtimme eller så när jag klockan halv ett vaknade av att våran kyrka (en sån med ljus i som man kan skruva upp så den spelar en låt) började spela. Vi har inte haft den igång sen vi satte upp den för 2-3 veckor sen och den spelade inte bara en liten snutt sådär så man kan tänka sig att den bara fått tillfälligt fnatt. Nädå, den spelade en hel vers Stilla Natt medan jag låg och stirrade på den! Läskig sak.

Nyhet på Aftonbladet igår - Peter Jihde har fått diabetes typ 1. Jag tycker man hör så många som får den diagnosen nu fast det är väl antagligen bara för man tänker på det mer när man själv har det.
Vissa kommentarer på den nyheten är irriterande "han är ju fit, okej han äter kolhydrater men ändå att få diabetes i så unga år".
Finn tre fel!

Nu är det snart dags för Lille Jul-firande!
Glöm inte pussas under misteln :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0