Mittemellan

Idag är det typ sommarvarmt & sommarljust men med höstluft, sådär mitt emellan som det alltid är vid denna tiden. Då alla blir förkylda för det är för varmt med långbyxor men för kallt med kjol osv. I alla fall skönt med frisk luft!

Jag har ätit LCHF-light idag med. Alltså liksom igår endast frukost som vanligt. Gjorde LCHF-lasagne till middag.
Ingen som inte är diabetiker kan förstå hur SKÖNT det är att slippa sprutorna vid maten. Det är inte just sticket som är skönt att slippa utan mer detta att räkna ut hur mycket man ska ta och ska jag träna efter? Ta en enhet mindre då etc utan bara sätta sig att äta! Och perfekt socker idag med!

Dock vaknade jag halv sex i morse med 3.7 så det är ju för lågt (Singoalla är ju gott med vid den tidpunkten? Nja...:)) men det måste vara för att jag inte ätit kolhydrater sen morgonen. Alltså, hade jag följt LCHF hade jag kunnat minska mitt långtidsinsulin med nog 2E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0